Saturday, September 20, 2008

أما بعد

يااااه
كان مشوار طويل
وانتهى الحمد لله
خلاص
خدنا وقتنا فى تفريغ الانفعالات
طلعنا كل ردود الأفعال الانفعالية
نفكر بقى
فين المشكلة
دى كانت رابع تجربة ارتباط فاشلة
أكيد فى حاجة أنا بعملها غلط
أنا بقارن ما بينى وبين الشباب اللى خطب واتجوز ومبسوط
هى طبعا المقارنة كمبدأ مش أفضل حاجة عشان كل واحد وظروفه
غير ان ممكن علاقة يكون شكلها تحفة تبقى فاضية وفاشلة جدا من جوة
لكن أنا بحاول أشوف شىء مشترك
يمكن المشكلة انى بدور على علاقة مش فاضية
يمكن فعلا المشكلة انى بحاول ابنى علاقة على كذا محور
بدور فى عقلية البنت اللى معايا
بحاول أفهمها
يبقى أنيس منصور كان عنده حق هههههههههه
لأ بجد
هى أول مشكلة عندى انى مستنى يكون فيه اتزان استاتيكى
يعنى كل واحد عارف اللى ليه واللى عليه وخلاص
لكن ده مش واقعى
لازم الواحد يبلطج ويفرض منطقة نفوذ أكبر من حقه
ولما أنا أبلطج وهى كده كده بتحاول تبلطج هنوصل لوضع أكيد أفضل من اللى أنا كنت فيه
طيب كده وصلنا لأرضية مهمة
1- الجواز علاقة جسدية فارغة
2- البلطجة هى الحل
اذن
أقر أنا الموقع أدناه
انى تخليت تماما عن فكرة الرجل المتحضر
وأن المرأة هى مجرد جسد للاستهلاك
وأنه "صنف نمرود ميجيش غير بالدق" وبالمناسبة.. فى بنات كتير جدا مقتنعة بكده
وليسقط قاسم أمين وجون جراى

6 comments:

مهندس مصري بيحب مصر said...

يا نهار ملوش ملامح
و نوارة قرأت الكلام ده و لا لأ
ده انت كده تتصنف عدو المرأة الأول

أكيد انت إخترت مراتك غلط
او ربنا بيخلص منك ذنب انت عملته
بلطجة و نفوذ و دق
دي حرب مش جواز

هرطقة said...

هو الحمد لله يعنى
الموضوع انتهى قبل الجواز
خطوبة بس كانت طولت شوية
انت الصراحة بتقول نقطتين مهمين جدا
أولهم انى اخترت غلط
وده أكيد فى جزء صح منه
أنا بس يوم ما اخترت كنت عارف فيها عيوب ومتقبلها لأن كلنا فينا عيوب
وكمان لأنى كنت شايفها متدينة قوى ودى أكيد تعوض
لكن الواقع انها ما عوضتش
النقطة التانية انه ذنب أنا عملته
وأنا أكيد عملت ذنوب كتير
لكن ماظنش عمرى ظلمت بنت معايا
ولا جيت فى يوم من الأيام غرغرت بواحدة
بالعكس ده أنا مستقيم جدا ومليش فى البطال خالص

77Math. said...
This comment has been removed by the author.
77Math. said...

يعني بتقول اتزان استاتيكي

وردود الأفعال الانفعالية

وبعد كدا بتقول غرغرت بدل غررت

واسمك في بلوجر هرطقة

وعايز تتجوز عادي كدا من مصر؟

صعبة شوية !

ثلاث أرباع النساء في مصر يبحثون عن الذكر الذي يلبي الاحتياجات البيولوجية لأنهنّ لا يعلمن شيئا عن الفسيولوجيات أكثر مما يعرفن عن السرد الحديث !!

لكن فعلا آخر جملتين في البوست بشعين .. وأتمنى أنها آخر ردود الأفعال الانفعالية التي تسيح بعد طلوع الشمس



بالتوفيق

هرطقة said...

والله كنت بدور فى فترة على عروسة من برا مصر ههههههههه
طب بلاش.. فين الربع اللى فاضل
ولا أقولك.. فين البنات اللى مالهاش فى السايكولوجيا
والله هيكون وجع الدماغ معاهم أقل

متفق معاكى ان الكلام اللى فى الآخر بشع
لكنى جربت اللى مش بشع وفشلت.. فشل ذريييييييع

على فكرة.. غرغرت دى افيه معروف مش جهل.. ههههه

رحلتنا في الحياة said...

انت الظاهر بتدور فى شبر مش فى بلد مش معقول يعنى كل البنات فى نظرك كده
معلش اكيد الاربع مرات انت اخترت غلط فكر كويس هتلاقى انك نسيت حاجة مهمة جدا وانت بتختار مش هتلاقى انسان كامل علشان انت كمان مش كامل
ومش تتطلب الكمال فى انسان لان ده مستحيل